7 raons per fer exercici

·         L’exercici millora un 30% la capacitat cerebral de la memòria i l’aprenentatge. Fer exercici 3 mesos seguits augmenta el flux de sang a l’hipocamp  augmentant el volum capil·lar fomentant la creació de noves neurones.
·         Fer exercici ajuda a aprendre un 20% més ràpid. Si tens un examen, vés a fer exercici abans de posar-te a estudiar.
·         30 minuts corrent  incrementa la flexibilitat cognitiva, necessària per a canviar el nostre pensament, produir un flux constant de pensaments creatius i noves respostes diferents a les habituals.
·         Les persones que fan exercici al migdia entre les hores de treball es senten millor sobre la seva feina, estan menys cansats al vespre i estan menys estressats. Sembla ser que tenen energia perquè fan exercici, en comptes de fer exercici perquè tenen energia.
·         L’exercici és tan saludable com els antidepressius en tractaments de depressió. L’estudi anomenat SMILE, J.Blumenthal fan concloure que l’exercici era tan eficaç com l’antidepressiu Zoloft (ISRS Sertralina).
·         Fer esport redueix l’ansietat. Un estudi durant 9 mesos amb estudiants de secundària xilens van reduir un 14% l’ansietat fent exercici respecte el grup control.
·         La vida sedentària augmenta 1,5 vegades més la possibilitat d’estar deprimit. En un estudi durant 6 anys, van comprovar que persones sense símptomes de depressió a l’inici, es va fer inactiu durant els anys següents, eren més propensos a patir depressió que les persones actives.
·         Les persones que fan exercici son, en general, mentalments sans: menys depressió, menys ira, menys estrès i menys desconfiança.

Informació extreta de : Bakadesuyo.com

* Imatge extreta de Google.cat

Comentaris

Entrades populars