Decàleg del que NO has de fer a una entrevista de treball

  • Ser pessimista – la negativitat és una actitud que dificulta totes les situacions de la teva vida. Una bona actitud és un factor decisiu per triomfar en una entrevista així que somriu, relaxa’t i confia en les teves possibilitats. 

  • Criticar – parlar malament de tercers genera desconfiança, perds credibilitat i dóna mala imatge. Encara que tinguis motius o t’ho posin fàcil en alguna pregunta, no ho facis. 

  • Dir mentides – s’enganxa un mentider abans que a un coix. Les mentides les poden descobrir a la que vulguin corroborar el teu currículum, amb les referències o a través del teu llenguatge no verbal. És millor ser sincer i donar la informació estrictament necessària. La discreció sempre està ben valorada. 

  • Ser massa sincer – dir la veritat no significa explicar-ho tot sobre tu. Quan et preguntin sobre els teus defectes no cal dir que no t’agrada gens treballar en grup però pots dir que prefereixes treballar sol perquè rendeixes més i ets més eficaç. No es tracta de dir mentides, sinó de dir veritats que t’afavoreixin i no vagin en contra teva. 

  • Utilitzar paraules vulgars – no utilitzarem les mateixes paraules i expressions que fem servir quan estem amb els amics que amb el seleccionador de personal. S’ha de cuidar el vocabulari. A més a més, hi ha paraules que apoderen el llenguatge com: repte, eficàcia, compromís, objectius,.. prova d’incloure’ls correctament, sense fer-ne un abús i redueix els monosíl•labs i els termes negatius. 

  • Adoptar una mala postura – tan important és el que dius com el que no dius. La comunicació no verbal proporciona molta informació a l’entrevistador. Procura seure adequadament i no gesticular en excés: seure recte, les cames poden estar creuades discretament, les mans entrellaçades i mira l’entrevistador la major part del temps. 

  • Preguntar sobre el sou o les vacances – tot i que és un pregunta que a tots els candidats els hi interessa. Preguntar sobre aquest tema abans d’hora pot ser un punt negatiu a l’entrevista. Espera que sigui el seleccionador que en parli o espera a la propera entrevista. Si no hi ha més entrevistes i no treu el tema, en pots parlar al final de l’entrevista. 

  • Arribar tard – alguns dies abans de l’entrevista assegura’t de saber on està l’empresa i com s’hi arriba. Arribar tard generarà una mala imatge. Si no pots evitar arribar tard, truca i avisa. 

  • Parlar massa i no escoltar – en una entrevista, a no ser que sigui una entrevista oberta, l’entrevistador sol ser el que porta la iniciativa de les preguntes. Escolta atentament cada pregunta i respon a poc a poc amb seguretat. Al final de l’entrevista ja tindràs temps de parlar i fer tu les preguntes. 

  • No preparar l’entrevista amb antelació – l’entrevista és la teva possibilitat de demostrar tot el que vals. T’has de preparar per demostrar els teus coneixements i els teus punts forts. Prepara les respostes, informa’t sobre l’empresa i coneix-te a tu mateix ja que són factors decisius per afrontar adequadament una entrevista. 
Pots aprendre això i més al curs de coaching laboral creat perquè et puguis preparar per trobar feina més fàcilment.

* Imatge extreta de google.cat

Comentaris

Entrades populars