Power walking, un esport per a tothom

Una nova tendència dins del món de l'esport, creant competència al running, és el power walking. Aquest tipus d’exercici consisteix en caminar ràpid, mantenint l’esquena recta, les espatlles cap enrere i el pit cap enfora, el cap recte mirant endavant, l’abdomen i els glutis activats, els braços en posició de 90 graus, els punys agafats sense fer molta força i els dits dels peus aixecats cap amunt. 

Es diferencia de córrer en que els peus sempre estan en contacte amb el terra, sempre n’hi ha un que toca. D’aquesta manera, les articulacions no pateixen tant. Aquest tipus d’exercici el fa ideal per a qualsevol persona que vol fer exercici però no pot o no vol realitzar activitats més intenses. Qualsevol persona el pot realitzar independentment de la seva condició física o edat. També pot ser un pas previ per iniciar-se al món del running. 

Es sol realitzar entre 45-60 minuts en els quals no es deixa de caminar i els braços segueixen en constant moviment. No s’ha d’oblidar la postura en cap moment. 

Els beneficis d’aquest exercici són, com en qualsevol esport, l’alliberació d’endorfines. També augmentaràs la capacitat cardiorespiratòria, reduiràs la tensió arterial, augmentaràs la massa muscular, la flexibilitat i perdràs pes.

A continuació us poso un vídeo (en anglès) que explica com s'ha de realitzar i veureu un exemple:




Butlletí
* Imatge extreta de google.cat

Comentaris

Entrades populars