La gratitud*

Quan passen grans desgràcies és quan més diem la frase de “que afortunats que som d’estar vius”. I és que normalment, vivim a dins de la voràgine de la nostra rutina i ens oblidem de valorar el que tenim i agrair-ho de debò.

La gratitud es defineix com un sentiment d’agraïment i d’alegria en resposta a un regal, tant si és tangible com si és un moment de felicitat.

L’evidència empírica contrastada en alguns estudis que s’han realitzat sobre la gratitud, vincula els exercicis de gratitud amb l’augment del benestar psicològic, en el comportament prosocial i les emocions positives en general. La gratitud és un antídot contra l’agressió ja que motiva a les persones a expressar sensibilitat i preocupació pels altres.

Per experimentar gratitud, has de valorar que les situacions o persones que rebran la teva gratitud, siguin consistents amb alguna cosa que valores. Si no valores que una persona et cedeixi un seient al metro o el fet de tenir aigua corrent només obrint l’aixeta en comptes d’haver de fer 30kms per aconseguir aigua potable, probablement et serà difícil ser agraït en aquests aspectes. No es tracta tan de reflectir els teus sentiments actuals, sinó allò que valorem i que tenen un efecte positius per a nosaltres. Llavors, el fet d’enumerar aspectes pels quals estàs agraït (siguin els que siguin), t’ajudarà a tenir clar què és el que valores de debò.

Pots posar en pràctica algun d’aquests exercicis de gratitud:
  • La llista de gratitud – consisteix en escriure una llista diàriament de persones, esdeveniments, coses, atributs, situacions, etc, per les que estàs agraït.
  • La visita de gratitud – consisteix en escriure i entregar en persona una carta d’agraïment a algú que hagi estat especialment amable amb nosaltres en el passat però a qui mai has donat les gràcies en la seva totalitat.

Aquests exercicis han mostrat beneficis en un període de 1 a 3 setmanes augmentant l’optimisme i la satisfacció amb la vida amb la llista de gratitud i un augment de la felicitat i una disminució en la depressió amb la visita de gratitud.

Primer potser et costa trobar-ne, però mica en mica te n’adonaràs que hi ha motius infinits per estar agraït. A partir d’aquí, donar les gràcies pel que tens a la teva vida, generarà canvis en la teva actitud, en les teves emocions i en la teva felicitat.

La gratitud afecta fins a un 20% en la satisfacció amb la vida, així que incloure la gratitud a la teva vida serà fonamental per augmentar la satisfacció i el benestar a la teva vida.
Butlletí

* Imatge extreta de google.cat

Comentaris

Entrades populars