Com sobreviure a un mal dia

Hi ha dies, que sense saber massa bé perquè, et lleves de mal humor. I en un principi no passa res si no fos que quan comencem el dia amb mal peu acabem sentenciant el nostre humor amb la frase “Avui serà un dia horrible” i no esperarem res més que un mal dia i tot el dolent que pugui passar.

Però pel fet que no haguem començat el dia amb el bon humor que esperàvem, no significa que la resta del dia hagi de ser un fàstic.

Avui et proposo alguns trucs que pots utilitzar quan tinguis un mal dia:
  • Evita fer la sentència de “avui serà un mal dia” – si ja esperes que sigui un mal dia, és més fàcil que realment acabi sent un mal dia perquè et fixaràs més en els aspectes negatius de tot el que et passi (o pugui passar). Estàs de mal humor, i què? Què passa si tens un mal dia? Relaxa’t! Ara estàs de mal humor però pot ser que d’aquí a una hora se t’hagi passat. No sentenciïs.
  • Avalua perquè estàs de mal humor – a vegades saps perfectament el motiu pel qual estàs de mal humor. Si és així, avalua si pots fer-hi alguna cosa al respecte. Per exemple, si estàs de mal humor perquè et toca fer alguna cosa que no tens ganes de fer, planteja’t si et serveix d’alguna cosa estar així de molest. Canviarà d’alguna manera aquesta tasca si et poses de mal humor? Evitarà que l’hagis de fer? Segurament l’hauràs de fer igualment, no? Doncs seguir de mal humor per una cosa que no pots canviar, no et servirà de res. És una pèrdua de temps i d'energia. Si és el cas que pots canviar-ho, fes-ho. Segur que un cop hagis fet el pas, t’haurà passat la meitat del mal humor.
  • Vés a fer esport – per poc que puguis prova de fer algun tipus d’exercici aeròbic, encara que sigui poca estona. No només alliberaràs hormones que beneficiaran el teu humor com la serotonina, sinó que podràs desfogar-te una mica.
  • Posa’t una cançó que t’agradi – jo tinc algunes cançons guardades (d’aquelles que fa vergonya admetre que tens a la playlist) que sé que si me les poso, acabaré cantant i ballant (i pensant que estic fent el tonto) i en menys del que dura la cançó, haurà canviat el meu estat d’ànim. Busca alguna cançó que produeixi aquest estat en tu i guarda-la perquè formi part de la teva banda sonora.
  • Mima’t una mica – aprofita per plegar una mica abans o per permetre’t un caprici (Ep! Si estàs pensant en fer un afartament de menjar, això no és un caprici, és una via d’escapament! Un caprici seria comprar-se sushi per trencar la rutina habitual de la teva dieta o comprar un cupcake, si no és el que menges habitualment. Altres tipus de capricis seria anar al cine, fer-se un massatge, anar a prendre un cafè amb algun amic,...). Tothom pot tenir un mal dia.
  • Obliga’t a somriure – en un estudi sobre persones amb depressió, els van obligar a somriure cada dia durant 30 minuts. Al cap d’unes setmanes, es va comprovar que el nivell d’ansietat i depressió s’havia reduït significativament. Així que, encara que no en tinguis ganes, somriu. El teu humor canviarà i estaràs més content.
I tu? Quina tècnica tens per passar el teu mal humor?
Butlletí

* Imatge extreta de google.cat

Comentaris

Entrades populars