Per què la motivació et dura tres dies?

Quan volem crear un canvi, acostumem a omplir-nos de motivació i el primer dia ho fem amb moltes ganes, el segon ja costa una mica més i al tercer dia, ja hem abandonat i ens prometem que el dia següent ho farem segur i fins i tot, farem el que no hem fet avui. Al quart dia, no fem res.

I és que mantenir la motivació i la força de voluntat en un nivell alt per complir el que et proposes és difícil. La força de voluntat requereix esforç i és inevitable que, al llarg de la nostra rutina diària que ja requereix prou esforç, acabis cansat i esgotat i l’últim que et vegis en cor és posar-te a fer allò que t’havies proposat. Al final del dia, segur que trobes un pilot d’excuses per justificar aquesta pèrdua de motivació i voluntat.

Per aquest motiu, sempre recomano que quan es volen crear hàbits nous, s’intenti substituir una conducta que ja tenim interioritzada i així serà més fàcil integrar-la a la nostra vida i requerirà menys força de voluntat per crear-la.

Tot i així, és important avaluar els motius pels quals la teva motivació i la teva força de voluntat desapareix ràpidament. Normalment, si et preguntes el perquè, te n’adonaràs que és perquè estàs cansat, perquè et fa mandra, no tens temps, no tens energia o estàs desmotivat. Normalment, tot té a veure amb la falta de motivació però si indagues el teu estat emocional, te n’adonaràs que són les teves emocions les que fan que et costi aconseguir aquests objectius. Les emocions poden fer que tinguem ganes de fer coses o que no tinguem ganes de fer res.

Així que la teva actitud i passar a l’acció, està íntimament relacionada amb el que sents. Però no pots escollir estar de bon humor així com així (tot i que seria fantàstic!) perquè les nostres emocions estan molt relacionades amb el que pensem. El nostre pensament, farà que sentim d’una manera determinada i aquestes emocions, faran que actuem d’una manera o una altra.


Si vols crear un canvi, com per exemple, anar al gimnàs cada dia, dependrà de les teves emocions i dels teus pensaments.

Si penses que és més còmode anar a casa al sofà, pensant en les recompenses a curt termini en comptes de les de llarg termini, serà més fàcil que vagis a casa que no pas que tinguis ganes d’anar al gimnàs. A més a més, anar al gimnàs et fa sortir de la teva zona de confort, segurament et pots sentir insegur pel fet de no estar prou en forma que la resta o per por a no fer-ho prou bé. Aquests pensaments, seran suficients per desmotivar-te i que les teves emocions no siguin prou positives com perquè et motivin a anar al gimnàs.

Aquest procés és tan ràpid que és fàcil que ni te n’adonis. Cal una certa introspecció per avaluar les teves emocions i que aquestes t’ajudin a descobrir quins són els pensaments que les han creat.

Com veus, és molt més complicat del que sembla el fet d’estar motivat per aconseguir un canvi, ja que els teus pensaments, la majoria automatitzats, estan controlant les teves emocions que regularan la teva conducta.
Butlletí

* Imatge extreta de google.cat

Comentaris

Entrades populars