Rutina matinal per triomfar

Una bona actitud és clau per afrontar el dia i la nostra vida. Si tenim una actitud positiva, serà més fàcil assolir els objectius del dia, estar més motivat i tindràs més possibilitats per ser més feliç. Per això, avui us recomano una rutina matinal per començar el dia amb bon peu! Només llevar-te, procura fer el següent:
  • Aixecar-te del llit amb alguna cançó que et motivi i et posi de bon humor (aquelles que només sentir-les ja et poses a cantar i a moure’t sense voler). Si t’aixeques saltant del llit ja tens part del dia guanyat! Procura també, llevar-te a la primera que soni el despertador ja que així, estaràs complint un propòsit i no minaràs la teva confiança en tu mateix. Quan ens proposem alguna cosa i no ho complim, ens estem autosabotejant i a més a més, ens estem desvaloritzant ja que no donem importància a la nostra paraula. Una simple acció com llevar-se quan t'ho has proposat, fomentarà la teva autoestima.
  • Fes exercici. Fes estiraments, yoga, balla o vés a córrer, però mou-te. No només aprofitaràs els beneficis de fer esport sinó que millorarà la teva autoestima i aprendràs a superar-te dia a dia. Si comences amb alguna activitat que augmenti el teu ritme cardíac, començaràs el dia amb més energia, més actiu i amb una bona postura corporal.
  • Dóna gràcies. Està comprovat científicament que ser agraït augmenta el benestar psicològic, el comportament prosocial i les emocions positives. Vés anomenant un, darrere l’altre, tot allò pel que estàs agraït: tenir un dia més per viure, tenir un llit on dormir, estar sa o tenir aigua potable cada cop que obres l’aixeta. Enumera tot el que vulguis, recordis o pensis i procura fer-ho en veu alta o per escrit ja que el nostre cervell processa millor la informació que sent o veu i escriu. A partir d’una setmana donant les gràcies, notaràs un augment del benestar. La gratitud afecta fins a un 20% en la satisfacció amb la vida.
  • Visualitza el teu dia. Aprofita de bon matí per visualitzar tot el que has de fer i com vols que sigui el teu dia. Després d’agrair i de ser conscient de l’afortunat que ets per tot el que tens, tindràs emocions més positives i estaràs preparat per començar a visualitzar. És molt important tenir emocions positives a l’hora de visualitzar perquè són les nostres emocions les que ens fan moure. Si visualitzes sense cap tipus d’emoció no servirà de res. Les persones que triomfen tenen una actitud positiva i oberta davant del món. així que comença a visualitzar amb un somriure a dins teu. Per ajudar-te a visualitzar pots realitzar un moodboard o un taulell de somnis. Es tracta de posar imatges, textures (teixits, flors, olors,...) o frases, com un collage, que et motivin i fomentin les ganes per tirar endavant i crear aquest canvi per aconseguir els teus objectius. S’utilitza sovint en disseny, per mostrar projectes,... Però és completament vàlid per fer-ho amb el teu projecte personal. Si el tens a davant i el veus a diari, t’ajudarà a estar més motivat. Un cop el tinguis realitzat, et pot ajudar a visualitzar el teu dia. Primer et servirà per tenir clar què has de fer al llarg del dia per estar més a prop del teu objectiu, si no planifiques, és més probable que perdis el temps. I després et servirà per fer més fàcil l’execució dels teus objectius. Com realitzen els esportistes d’èlit que es visualitzen realitzant la seva tasca i guanyant, has d’imaginar-te realitzant el teu planning, per exemple, fent una presentació davant d’un centenar de persones que t’incomoda. Comença repassant tot el que passarà abans de començar, visualitza com n’estàs de tranquil i preparat, visualitza on estaràs ubicat en la sala, com és la sala, quin tipus de llum té, si fa calor o fred, si la sala està plena o buida, el color de les parets,... Tot el que se t’ocorreixi. Visualitza què diràs, com ho diràs, com reacciona el públic,... Com més detalls incloguis millor, incloent les teves emocions i com et sents. Però sobretot, visualitza que va tot molt bé. No t’assegura que serà perfecte, però tens més possibilitat que surti millor que si no ho fas. I si hi ha alguna cosa per millorar un cop ho hagis fet, pensa què podries haver fet per fer-ho millor.
  • Medita. Si et queda temps, prova de fer una meditació, encara que siguin 5 minuts. Aprendràs a calmar la ment fent que calli la veu interior que no para de criticar, reduiràs l'ansietat, millorarà la teva capacitat d'atenció i memòria i milloraràs en general la teva salut. 
Després d'aquesta rutina, que no cal que duri més de 30 minuts en total, has d’estar amb una actitud ben positiva com per afrontar bé el dia amb energia i motivació. 
Butlletí

* Imatge extreta de google.cat

Comentaris

Entrades populars