Vols crear canvis? Millora un 1%*

Segur que sou molts els que voleu crear canvis a la vostra vida però us falta temps, motivació, disciplina o .............. (posa el teu motiu a sobre dels puntets). Qui més qui menys, tots estem molt ocupats i tots tenim algun motiu que ens dificulta crear aquest canvi però us porto una gran notícia:
Si millores un 1% allò que vols canviar, aconseguiràs canvis poderosos.
La teoria del 1% explica que és suficient crear un 1% de millora o realitzar 1% d’esforç per crear canvis. I és molt lògic. Si mirem una línia del temps, si cada dia fem un 1% per crear el canvi que volem, cada dia hi haurà una petita millora que portarà a un augment progressiu. I sempre serà superior a no fer res.


Aquesta tècnica la va posar en pràctica, el 1986, Pat Riley, entrenador de l’equip de bàsquet dels Lakers. Va avaluar a cada jugador per veure quin era el seu nivell màxim d’esforç durant la seva carrera. A partir d’aquí, els hi va demanar que milloressin en un 1% aquest valor, avaluant quan superaven la seva mitja o quan baixaven el seu rendiment i comparant-t’ho amb els seus companys i la resta de competidors. Com a resultat, a final de temporada es van convertir en campions de la NBA i van ser el primer equip en 20 anys a guanyar el campionat Back-to-back de la NBA.

Però no van ser els únics, anys més tard, un entrenador d’un equip de ciclistes anglès que estava fart de perdre el Tour de France, va intentar millorar només el 1% del que envoltava als ciclistes: des del coixí que feien servir per dormir fins el teixit de la roba que utilitzaven. El resultat també va ser positiu, van aconseguir guanyar el tour en 3 anys, 2 anys abans del que s’havia proposat l’entrenador per aconseguir-ho.

Del que podem extreure d’aquests exemples, és que no només és important millorar un 1% el teu rendiment en el que vulguis millorar o canviar, sinó que és important també, avaluar el que fas per aconseguir aquest canvi, com és el cas de la NBA, com donar importància als petits canvis, encara que semblin irrellevants.
  • Fer cinc minuts diaris d’estiraments al dia t’ajudarà més a mantenir el teu cos flexible que fer-ho 1h només un cop a la setmana.
  • Menjar una poma abans de menjar-te les galetes t’ajudarà a menjar menys galetes i a menjar més sa i probablement menjaràs menys galetes.
  • Meditar 1 minut al dia farà que a la llarga, aquest minut es vagi allargant fins que siguis capaç de meditar 1h.
A vegades volem canviar tantes coses que ho volem canviar tot d’avui per demà i ens posem reptes enormes: menjar sa d’un dia per l’altre, anar al gimnàs 5 dies a la setmana,... quan el que necessitem és començar per un sol aspecte, per molt irrellevant que sigui.

Quin 1% començaràs a canviar?
Butlletí

*Primera imatge extreta de google.cat

Comentaris

Entrades populars