Com cuidar la teva esquena mentre treballes? Higiene postural

Actualment, des que som ben petits, ens passem la major part del dia assentats: a l’escola, a la feina, al cotxe,... i la nostra esquena s’acaba ressentint. Per això, tenir una bona postura i uns hàbits saludables t’ajudaran a tenir una esquena sana i evitar problemes i dolor constant.

Les males postures quan estem assentats afecten als discos intervertebrals (estructures passives) que es van aixafant ja que la musculatura (estructura activa) no els subjecta correctament i acaba afectant a les nostres lumbars que acaben subjectant tot el pes de l’esquena. La mala postura mantinguda al llarg del temps pot acabar produint dolor lumbar crònic, ciàtica o hèrnies discals,...

Llavors, què has de fer per seure bé?

Primer de tot és important prendre consciència de la teva postura corporal:
  • Com és la teva postura corporal?
  • Com acostumes a seure?
  • Quina part del teu cos t’acostuma a fer mal?
  • Quines parts del teu cos estan més tensionades? I quines menys?
Un cop tens clar com seus, mira a veure si seus correctament.

Com seure correctament?

És important mantenir una actitud proactiva mentre seus ja que has de ser conscient dels músculs que actives i de la postura que mantens.

  • S’ha de mantenir la curvatura de la lumbar (lordosis lumbar).
  • Els abdominals estaran activats ajudant a mantenir l’esquena recta.
  • L’esquena estarà estirada amb les espatlles relaxades, baixes i cap enrere.
  • El cap segueix l’alineació de la columna.
  • La pelvis manté una anteversió, és a dir, els ossets de sota (isquis) toquen a la cadira els dos i està inclinada una mica cap endavant, ajudant a mantenir la curvatura lumbar.
  • Les cames estan separades amb els dos peus plans a terra.
  • Les cames mantenen un angle de 90º

En el vídeo ho trobaràs més explicat.


Al principi aquesta postura serà incòmode, notaràs molèsties a l’esquena i et cansaràs aviat, però si vas procurant realitzar aquesta postura un cop cada hora i intentes mantenir-la tanta estona com puguis, la musculatura de la teva esquena s’anirà enfortint i cada cop et costarà menys i la teva esquena estarà més sana.

Recorda també cuidar la teva vista i realitzar estiraments
Butlletí

Primera imatge extreta de google.cat
Imatge i més informació a Fisioterapia Online

Comentaris

Entrades populars