T’ofega la rutina? Fes un diari de valors

Quan ja estàs endinsat en la rutina diària, és relativament fàcil que comencis a odiar el teu dia a dia, que els dilluns es converteixin en una tortura i que només puguis pensar en quan queda per les properes vacances o pel proper pont.

I com que passar-se els nou mesos que queden fins les properes vacances d’agost amargant-se la vida no és la millor opció, avui et proposo que facis un diari de valors.

Ja fa temps que hi ha estudis que han demostrat que escriure cada dia 3 aspectes positius del teu dia a dia fomenta a ser més feliç a mig i llarg termini. Però sembla ser que encara hi ha un aspecte que t’ajudarà a ser més feliç, a estar més sa, tenir més energia i una millor actitud: fer un diari de valors.

Aquest diari de valors consisteix en connectar els esdeveniments de la teva vida amb els teus valors personals per ajudar-te a entendre els esdeveniments estressants de la teva vida. Per exemple, el fet de treballar 9h diàries per poder pagar un lloc on viure, les vacances o per comprar-te un mòbil. Però no és simplement dir, “si, treballo 9h per pagar-me les vacances” sinó que has d’avaluar perquè és important per a tu, en aquest cas, poder-te’n anar de vacances (desconnectar, descobrir nous llocs, viure noves experiències, compartir moments amb algú que estimes,...).
Per a tu, per què és important el que fas?
Això em recorda un capítol dels Simpsons (sempre hi ha un capítol dels Simpsons per explicar una anècdota) en el que el Homer deixa la seva feina desitjada per una feina que li dóna més diners i li permet mantenir a la seva família. Al final del capítol, ensenyen que, en el seu cas, el seu “diari de valors” el té al davant i li serveix per tenir en ment, cada dia, el motiu pel qual va a treballar a una feina que no li agrada:
(Fes-ho per ella)

En aquest cas, la seva filla és el seu motiu que el fa anar a treballar cada dia.

Alguns altres exemples de valors personals serien els següents:


Com explica James Clear, escriure sobre els teus valors és un de les tècniques psicològiques més efectives. A curt termini t’ajudarà a sentir-te més poderós, en control, orgullós i fort. També et farà sentir més connectat i empàtic amb la gent que t’envolta. Incrementa la tolerància al dolor, millora l’autocontrol i redueix la rumiació de pensaments repetitius després d’una experiència estressant. A llarg termini, millora la salut mental, redueix les visites al metge, afavorint a aconseguir els teus objectius com perdre pes o deixar de fumar.

Sembla ser doncs, que escriure sobre els teus valors un sol cop durant 10 minuts et proporcionarà beneficis mesos després.(Twiteja-ho)
Butlletí

* Imatge extreta de google.cat

Comentaris

Entrades populars