Vull estar soltera, però amb tu

Fa unes setmanes va arrasar a les xarxes socials una carta d’amor escrita per l’escriptora canadenca Isabelle Teissier. Com tot el que volta per internet hi va haver uns quants fans i uns quants detractors però va ser suficient per obrir un debat sobre aquesta carta.

Per alguns aquesta carta és una declaració molt bonica d’amor, per altres és una representació d’una dona que vol tenir una relació oberta sense lligams.

Personalment, hi vaig fer una altra interpretació i perquè puguis opinar lliurement, trobaràs la carta escrita al final d’aquest post. En aquesta carta es veu que demana temps per estar sola sense la seva parella, sense la obligació d’haver de fer-ho tot amb la parella, de fer coses per separat i d’aquesta manera, poder-se explicar el que han fet quan es tornen a veure. Aquí mostra clarament la demanda que fa pel seu dret de mantenir la seva identitat, de seguir fent coses de manera individual sense arrossegar a la seva parella. Aquest aspecte és primordial en una parella. Moltes vegades deixem de ser “jo” per convertir-nos en “nosaltres” i a partir d’aquí anem perdent la nostra identitat i la nostra individualitat. A més a més, quan es fa tot junt, cada cop queden menys coses per explicar-se i s’acaba perdent la comunicació, arribant al punt que no s’expliquen res.

També es nota que vol mantenir el joc propi de la seducció i de les fases de l’enamorament que fan els inicis de les relacions el més excitant i emocionant però que a mesura que passa el temps es va perdent i van guanyant terreny la monotonia i l’avorriment. Aquesta falta d’excitació de la fase de l’enamorament és el que fa que aparegui l’avorriment, la pèrdua de l’interès en la teva parella i, en alguns casos, en la infidelitat. Però tot i que és difícil ja que la rutina i la monotonia apareixen sense adonar-se’n, és possible mantenir aquest interès de la parella sempre que hi hagi implicació per part de les dues persones de la relació per mantenir-ho.

Però a part de mantenir aquesta exaltació, vol tenir la complicitat que s’aconsegueix amb una parella quan es manté una relació al llarg del temps. Aquest tipus de complicitat és bastant difícil d’aconseguir en relacions ocasionals d’una sola nit que en la majoria dels casos es busca un plaer instantani i que probablement no es tornarà a repetir.

En conclusió, sembla que aquesta escriptora reclama una relació de parella amb llibertat per ser un mateix, que hi hagi un esforç per les dues parts de mantenir-la viva però en cap cas, sense perdre la identitat i la individualitat de cada un.

Creieu que aquest tipus de relació és possible?

Creieu que es pot mantenir la teva pròpia identitat i individualitat tenint parella?

"Quiero que vayas a tomarte una cerveza con tus amigos, para que al día siguiente tengas resaca y me pidas que vaya a verte porque te apetece tenerme entre tus brazos y que nos acurruquemos. Quiero que hablemos en la cama por la mañana de todo tipo de cosas, pero algunas veces por la tarde; quiero que cada uno haga lo que quiera durante el día.
Quiero que me hables sobre las noches que sales con tus amigos. Que me digas que había una chica en el bar que te ponía ojitos. Quiero que me mandes mensajes cuando estés borracho con tus amigos para que me digas chorradas, sólo para que puedas estar seguro de que yo también estoy pensando en ti.
Quiero que nos riamos mientras hacemos el amor. Que empecemos a reírnos porque estamos probando cosas nuevas y no tienen sentido. Quiero que estemos con nuestros amigos, para que me cojas de la mano y me lleves a otra habitación porque ya no puedes aguantarte más y tienes ganas de hacerme el amor ahí mismo. Quiero intentar permanecer en silencio porque hay gente y nos pueden oír.
Quiero comer contigo, que me hagas hablar sobre mí misma y que tú hables sobre ti. Quiero que discutamos sobre cuál es mejor, la costa norte o la costa sur, el barrio occidental o el oriental. Quiero imaginar el apartamento de nuestros sueños, aun sabiendo que probablemente nunca vivamos juntos. Quiero que me cuentes tus planes, esos que no tienen ni pies ni cabeza. Quiero sorprenderme diciendo: "Coge tu pasaporte, que nos vamos".
Quiero tener miedo contigo. Hacer cosas que no haría con nadie más, porque contigo me siento segura. Volver a casa muy borracha después de una buena noche con amigos. Para que me cojas la cara, me beses, me uses como tu cojín y me abraces muy fuerte por la noche.
Quiero que tengas tu vida, para que decidas irte de viaje unas semanas por puro capricho. Para que me dejes aquí, sola y aburrida, deseando que salte tu carita en Facebook diciéndome "hola".
No quiero que siempre me invites a tus juergas, y no quiero invitarte siempre a las mías. Así, al día siguiente puedo contarte cómo fue la noche y tú puedes contarme la tuya.
Quiero algo que sea simple y, a la vez, complicado. Algo que haga que, a menudo, me haga preguntas a mí misma, pero que, en el momento que esté contigo en la misma habitación, desaparezcan todas las dudas. Quiero que pienses que soy guapa, que estés orgulloso de decir que estamos juntos.
Quiero que me digas te quiero y, sobre todo, poder decírtelo yo a ti. Quiero que me dejes andar por delante de ti para que puedas ver cómo se mueve mi culo de lado a lado. Para que me dejes arañar las ventanas de mi coche en invierno porque mi culo se contonea y eso te hace sonreír.
Quiero hacer planes sin saber si al final los realizaremos. Estar en una relación clara. Quiero ser esa amiga con la que adoras quedar. Quiero que sigas teniendo el deseo de tontear con otras chicas pero que me busques a mí para terminar la noche juntos. Porque quiero ir contigo a casa.
Quiero ser esa a la que le haces el amor y después te quedas dormido. La que te deja en paz cuando estás trabajando y a la que le encanta cuando te pierdes en tu mundo de música. Quiero tener vida de soltera contigo. Porque nuestra vida de pareja sería igual que nuestras vidas de solteros de ahora, pero juntos.
Un día, te encontraré".
Butlletí
* Imatge extreta de google.cat

Comentaris

Entrades populars