Per què hauries d’apuntar el que fas al llarg del dia?

Lluny de semblar un maníac del control, apuntar al que fas al llarg del dia té uns quants beneficis que pots aprofitar per tenir una vida més plena i feliç.

El fet d’apuntar el que fem ens ajuda a ser conscients del que fem realment ja que moltes vegades ho realitzem automàticament i no en som conscients. Per això, prendre consciència de les teves conductes, pensaments o verbalitzacions és clau per crear canvis i a sobre, et coneixeràs millor. També ens ajuda a ser realistes ja que moltes vegades tendim o bé a exagerar dient que ho fem massa (“tot el dia m’estic queixant”) o a pensar que ho fem massa poc (no ens n’adonem que tenim pensaments negatius quasi constantment, per exemple). A més a més, et genera feedback. Tenir apuntat el que fas, penses o et passa t’ajuda a veure, quan ha passat un temps, els canvis generats. I per descomptat, és ràpid. Pots apuntar el que fas en 2 minuts abans que se t’oblidi.
“Ser conscients del que passa dins nostre és el primer pas per crear un canvi”
Per apuntar-ho, s’utilitzen els autorregistres. Un autorregistre no és més que una taula o un gràfic on apuntes la freqüència en què realitzes una conducta per ser conscient dels cops que la realitzes i com la realitzes.

Què pots apuntar al llarg del dia per ser més feliç?

No es tracta que et passis el dia apuntant a l’agenda tot el que fas, comença pel que t’interessi controlar primer. Per exemple, pots registrar durant una setmana el que menges, després pots registrar durant dos o tres dies el que fas a la feina cada hora,... i així successivament. Comença per la teva prioritat.

  • El que menges: quantes vegades hauré sentit “jo no sé perquè no m’aprimo si no menjo tant i ja intento menjar bé”... Us revelaré un secret: si no menges, no t’engreixes, això segur! O sigui que probablement, si no t’aprimes, és per algun motiu (pot haver-hi algun motiu mèdic però en la majoria dels casos és per altres motius). El millor que pots fer és crear un autoregistre i apuntar tot el que menges, absolutament tot! Des que et lleves al matí fins que vas a dormir. No només seràs més conscient del que menges i si menges saludable o no sinó que probablement t’ajudarà a menjar menys i millor.
  • Les tasques que realitzes: una manera per ser més productiu i aprofitar més el temps és apuntar què fas a cada hora, així veuràs realment en què dediques més temps, en què el perds més, a quines hores ets més productiu, en quines et costa més concentrar-te,...
  • Com t’has sentit: a vegades comencem el dia de molt bon humor i quan te n’adones arribes a casa ben trist. Què ha passat per acabar així? No ho saps? Apunta cada dia com et sents! Pots apuntar cada X hores com et sents, al final del dia o bé, cada cop que passi alguna cosa rellevant que saps que et pot afectar (una discussió amb el teu superior a la feina, amb la teva parella,...) avaluant com t’has sentit abans, durant i després.

Vols algun d’aquests registres? Te’ls pots descarregar aquí gratuïtament.

Butlletí

Comentaris

Entrades populars