De debò és el que vols?

A vegades ens creem objectius que considerem importants per ser feliços: un lloc de treball específic, un cotxe X, una casa a un cert lloc o d’una mida específica... I tenim aquest objectiu en ment com a destí final que ens farà feliç un cop ho haguem aconseguit.

A vegades però, si reflexionem sobre aquests objectius, ens podem adonar que són uns objectius que realment no ens importen ni ens fan falta per ser feliços.

Avui t’ensenyo una tècnica per a avaluar aquests objectius:
  • Vés a un lloc tranquil amb un bloc de post-its i un boli.
  • Posa cada un dels objectius, desitjos o somnis que voldries en un post-it diferent i ves-los enganxant a una paret buida a l’alçada dels teus ulls.
  • Quan els hagis enganxat tots, marxa una estona a fer alguna cosa diferent. Distreu-te i torna més tard.
  • Al cap d’una estona torna i fes-te les preguntes següents per a cada un:
    • Si d’aquí a cinc anys no he aconseguit això, com em sentiré? – si la resposta és indiferent, probablement no és important per a tu.
    • Què significaria per a mi aconseguir això en concret?
  • Un cop hagis reduït la llista de notes, pregunta’t el següent:
    • Quines habilitats crec que tinc per aconseguir això?
    • Vés apuntant a nous post-its les creences limitants que limiten o bloquegen la teva capacitat per aconseguir el teu objectiu.
  • Confronta cada creença negativa amb aquestes preguntes:
    • D’on ve aquesta creença?
    • Quina evidència recolza aquesta creença?
    • Quina evidència hi ha en contra?
    • Què passarà si segueixo mantenint aquesta creença?
    • Què podria passar si cregués el contrari?
    • Què té de ridícul aquesta creença?
    • Quina creença seria millor per reforçar la teva seguretat i confiança?
  • Estableix la nova creença amb tot el que has extret de la reflexió anterior i prova d’afirmar-la posant èmfasis a cada paraula de la frase. Fes-ho lentament, exagerant l’entonació, pujant el volum, buscant una veu poderosa, positiva... I repeteix-la fins que es converteixi en automàtica:
    • "Estic capacitada per parlar en públic" 
      "Estic capacitada per parlar en públic"
      "Estic capacitada per parlar en públic" 
      "Estic capacitada per parlar en públic" 
      "Estic capacitada per parlar en públic" 
      "Estic capacitada per parlar en públic"

    Recorda que tot el que et dius a tu mateix, en veu alta o per dins, és com una ordre que estàs gravant en profunditat en el teu caràcter i la teva personalitat.
    Butlletí

    * Imatge extreta de google.cat
    * Tècnica extreta de "Cree más en ti con PNL" de David Molden i Pat Hutchinson

    Comentaris

    Entrades populars