Com esquivar la síndrome postvacacional (o fer-la una mica més petita)

Ja hi tornem a ser! En aquesta època de l’any és molt habitual que molts de nosaltres haguem estat de vacances, de viatge, voltant aquí i allà... I tornar a la rutina es fa difícil.

Aquí és on hauria de dir que estaria bé que no fos així, que ens encantés la nostra feina i que ens vingués molt de gust tornar-hi. Però no ens enganyem, encara que siguis afortunat i t’agradi la teva feina, de poder fer el que et doni la gana a tenir obligacions.... Encara que tenir un cert control i una certa rutina és positiu, sempre estarà bé tenir èpoques de l’any que no tinguem cap obligació, ni horaris, ni masses responsabilitats i que puguem fer el que ens doni la gana.

Per això, avui parlo de com sobreviure a la tornada a la rutina (#vueltaalcole) i esquivar una mica la síndrome post-vacacional.

  • El primer pas, per descomptat és que t’agradi la teva feina. Si t’agrada la teva feina ja tens molt guanyat perquè no et farà un pal horrible tornar a treballar, només et farà una mica de mandra. Si no t’agrada la teva feina, l’alternativa és donar-li un valor. No t’agrada la teva feina però, gràcies a ella pots menjar cada dia, tenir un sostre o pagar-te les vacances que acabes de gaudir. Cada cop que pensis “ufff, no vull anar a treballar”, canvia-ho (o ho afegeixes) per: “però treballar avui m’ajudarà a poder viatjar el proper estiu” (o pagar les factures, que no és poc).
  • Intenta trencar la rutina. Passar-se tota la setmana treballant, de casa a la feina i de feina a casa és esgotador i pot desmotivar. Si aprofites entre setmana per anar a prendre alguna cosa amb algun amic, anar al cine o simplement, agafar-te 1h per estar tranquil i llegir un llibre, és suficient per descansar de la voràgine laboral.
  • Pensa en l’ara. Deixa de pensar en el passat o el futur i centra’t en el que estàs fent. Pensar constantment en les vacances que ja han passat i el temps que queda per les properes vacances tampoc t’ajudarà a sentir-te millor. Centra’t en el que estàs fent, intenta fer-ho el millor possible i pensa, en qualsevol cas, a més curt termini: el que faràs aquesta setmana i aquest cap de setmana.
  • Si no pots evitar pensar en les vacances, aprofita per pensar-hi en positiu, és a dir, no ho recordis amb nostàlgia pensant que bé que estaves de vacances i que malament estàs ara treballant. Aprofita els sentiments positius que vas sentir i els records que t’aporten i aprofita aquests sentiments per sentir-te bé ara. Simplement recorda-ho amb un somriure als llavis (i suma-hi tot el que t’he dit anteriorment: “que guay poder estalviar per poder passar unes vacances com les que he passat aquest estiu”.
  • Retroba’t amb els amics: és bo per a la teva salut, pel teu estat d’ànim, et distreuràs i trencaràs la rutina. A més, us podeu explicar les anècdotes de l’estiu! Busca 20 minuts per anar a fer un cafè!
  • No perdis el contacte amb la natura. Estar envoltat de natura genera benestar, et relaxa i et farà sentir tant bé que no tindràs perquè pensar en les vacances perquè estar enmig de la natura ja és un petit gran plaer. ;)
  • Sinó, sempre et queda començar a preparar les properes vacances. Està comprovat que planificar un viatge genera quasi més benestar que el viatge en si.

I tu? Tens alguna tècnica per fer més fàcil la tornada a la feina?

Butlletí

Comentaris

Entrades populars